marți, 10 august 2010

Leapsa de la Mariko

Aparent, sunt la leapsa. De la Mariko. I'll just take it, si-asa n-ai nimic de facut la 39.3 febra.

1. Care este ultima carte pe care ai citit-o?

 La capatul lumii si in tara aspra a minunilor de Haruki Murakami. Habar n-am ce as putea scrie despre ea. Mi-a placut? Probabil. Sfarsitul m-a facut sa ma simt empty. Dar nu la modul sentimental, cand realizezi ca, de fapt, habar n-ai cine esti si ce vrei sa faci. Nu. Empty with a straight face.

2. Dacă ai putea fi un personaj dintr-o carte, ce personaj ai fi şi de ce?

 Gah, nu cred ca exista un personaj care sa ma fi impresionat atat de mult. Ar fi un Dracula uman. Singur si cu multi bani. Fara gheare si respiratie stinky, ofc. Eu sunt mai superficiala de felul meu...

3. Care e cel mai frumos film pe care l-ai văzut până acum?


 Am ras putin in gura. Pot descrie filmele ca fiind interesante. Dar nu am niciun film preferat.

4. Dacă te-ai putea întâlni cu un scriitor, ce scriitor ai alege?


 Uuu...tough one. Cred ca Dan Puric.

5. Care e melodia ta preferată, cea pe care o asculţi fără să te poţi sătura de ea?

 Se poate spune ca am o 'melodie preferata', dar nu o ascult atat de des. Daca as face-o, m-as plictisi rapid. Until it sleeps by Metallica.

6. Unde ai locui un an, departe de casă?

 Norvegia, without a doubt. Pentru tot ce inseamna.

7. Când citeşti, pentru a marca locul unde ai rămas, foloseşti semn de carte sau îndoi pagina? Şi ce fel de semn de carte?


 De cele mai multe ori, semn de carte. Si nu-mi place sa-l schimb. Improvizez din hartii oarecare si il pastrez pana il pierd. Desigur, mai sunt si cazurile in care mi-e prea lene sau n-am timp sa mai caut semn de carte (ca atunci cand realizez ca mi-am ratat statia de autobuz citind). Atunci indoi coltul sau tin minte numarul paginii.
Mai e o chestie si am observat ca si Mariko o practica. Atunci cand imi place ceva pe o pagina, subliniez cu creionul si indoi coltul. Cand termin cartea, recitesc paragrafele respective si, daca e imprumutata cartea, sterg urmele de creion. I just care about books. =3

8. Ai primit în ultima perioadă cărţi cadou? Şi dacă da, care?


 Da. Cred ca ultima carte pe care am primit-o este Cine suntem de Dan Puric. Cu mentiunea Eu nu cumpar pahare.... Multumesc, Vero. Am primit multe alte carti de la ai mei si de la sora-mea. Dar lista e destul de lunga. Mi-e lene.

9. Îți place să reciteşti unele carţi?

 Da. Cartile care m-au impresionat sau pur si simplu m-au facut sa ma simt altfel citindu-le.

10. Care crezi că este cartea care ar trebui impusă tuturor ca “lectură obligatorie”?


 Este egoist sa faci asa ceva. Fiecare are propriul sau stil, propriile gusturi. Ar fi extrem sa impui o anumita carte cuiva. Recomand carti doar personalelor pe care le cunosc destul de bine pentru a sti ce le place.

11. Care e locul preferat pentru lectură?

 ORIUNDE. Citesc in casa, pe strada, in autobuz, in parc, la scoala. Totul e sa am timp.

12. Care sunt motivele care te determină să alegi o carte pe care să o citeşti?

 In ultimul timp (ultimii doi ani) citesc in mod special carti de la biblioteca. Fac vizite o data la doua saptamani sau chiar saptamanal atunci cand imi permite timpul. Deci pot afirma ca I improved my skills cand vine vorba de asta. (Scuzati-mi englezo-romana, dar nu gasesc cuvintele romanesti.) Cu foarte multa profunzime si atentie aleg cartile dupa...titlu, coperta, descriere, autor si miros. Cine stie, cunoaste.


Leapsa merge mai departe la Alexa, Crow si Dudu. Si la tine, daca n-ai ce face.

Un comentariu:

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.